ADVENTURE

dsc_4716Trasa prowadzona terenem o średnim stopniu trudności, przejazd według roadbooka. Samochody obowiązkowo muszą być wyposażone w wyciągarkę oraz opony terenowe nieprzekraczające rozmiaru 34 cali. Na trasie znajdą się obowiązkowe PKP oraz OS-y. Warunkiem ukończenia rundy jest zdobycie pieczątek potwierdzających przejazd po trasie.

Jazda na trasie i na próbach przejazdu odbywa się wg notatek nawigacyjnych lub specjalnych ograniczników (taśmy). Organizator rundy może wprowadzić dodatkowe formy nawigacji (np. koordynaty GPS).

Do startu dopuszczone są pojazdy wszelkich marek i typów o dopuszczalnej masie całkowitej – wg dowodu rejestracyjnego – do 3500 kg, zarejestrowane, z ważnymi badaniami technicznymi i aktualną polisą OC, z kraju pochodzenia załogi.

Samochody klasy Adventure muszą spełniać następujące wymagania: niemodyfikowane nadwozie od pasa przedniego do słupka „B” (w szczególności fabryczne: nadkola przednie, pas przedni, szyba czołowa, drzwi przednie, dach do słupków „B”), koła o rzeczywistej średnicy do 34″ z homologacją samochodową; zamontowana na stałe wyciągarka elektryczna lub hydrauliczna o uciągu właściwym do masy samochodu, przynajmniej jeden zaczep holowniczy z przodu i jeden z tyłu pojazdu, przynajmniej pałąk bezpieczeństwa (w przypadku nadwozi otwartych), chłodnica oddzielona od kabiny w sposób uniemożliwiający poparzenie załogi w wypadku jej rozszczelnienia, otwór wejściowy w karoserii sięgający co najmniej do wysokości bioder siedzących w fotelach (w przypadku nadwozi otwartych), pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pilota, zestaw pierwszej pomocy, radio CB lub telefon komórkowy, lina lub taśma holownicza właściwa do masy pojazdu, gaśnica, kaski ochronne (samochodowe lub motocyklowe) dla kierowcy i pilota. Dopuszcza się stosowanie: niefabrycznych zderzaków, dodatkowych progów oraz innych osłon nadwozia i podwozia, modyfikacji nadkoli kół przednich oraz elementu pasa przedniego za wyjątkiem oświetlenia fabrycznego przedniego, klatek bezpieczeństwa, jednak z zastrzeżeniem, że nie mogą one naruszać konstrukcji nośnej pojazdu oraz nadwozia. Nie dopuszcza się zwolnic portalowych w piastach kół (chyba, że stanowiły wyposażenie fabryczne pojazdu). Nie dopuszcza się wyciągarek korzystających z układu napędowego samochodu.